Campagne ‘Delen maakt je wereld mooier’ gaat weer van start

Na een succesvolle campagne vorig jaar, zet het ministerie van IenW de landelijke campagne ‘Delen maakt je wereld mooier’ dit jaar weer voort. Met online media, influencers, buitenreclame en een gerichte PR-aanpak brengt het ministerie de deelauto opnieuw onder de aandacht. De focus ligt hierbij op 52 gemeenten waar het aanbod deelauto’s per inwoner op peil is. De campagne loopt tot en met november en krijgt eind augustus een extra boost.

Autodelen: makkelijker dan je denkt

De campagne laat zien in welke situaties een deelauto handig is – zoals een uitje met vrienden of het ophalen van een grote aankoop – én pakt veelvoorkomende misvattingen aan over gemak en kosten. Daarbij zijn handige tools beschikbaar, zoals een kostenvergelijker en een zoekfunctie voor deelauto’s in de buurt.

Gemeenten kunnen aanhaken

Net als vorig jaar is er campagnemateriaal beschikbaar voor gemeenten, met ruimte voor een eigen logo en lokale url. Vanaf medio juni zijn deze materialen te vinden op www.campagnetoolkits.nl/start-met-delen

Heb je interesse om als gemeente aan te haken of vragen over de mogelijkheden? Het campagneteam van het ministerie van IenW denkt graag met je mee. Neem daarvoor contact op met Wijnand van der Werf

Verwante Artikelen

Nieuwe ronde deelautocampagne van start gegaan

is het het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gestart met de tweede ronde van de deelautocampagne ‘Delen maakt je wereld mooier’. Deze campagne, uitgevoerd onder de vlag van Natuurlijk!Deelmobiliteit, richt zich op het stimuleren van deelauto gebruik als aantrekkelijk alternatief in situaties waarin men niet (direct) over een auto beschikt.

Reacties

Ga naar de inhoud