Nieuwe ronde deelautocampagne van start gegaan
Afgelopen maandag is het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gestart met de tweede ronde van de deelautocampagne ‘Delen maakt je wereld mooier’. Deze campagne richt zich op het stimuleren van deelauto gebruik als aantrekkelijk alternatief in situaties waarin men niet (direct) over een auto beschikt, maar een auto wel heel erg handig is. Zoals wanneer je dat vintage kastje wilt ophalen, een weekendje weg gaat met vrienden of vriendinnen, of als je het voetbalteam van je dochter gaat ophalen. Daarnaast brengt de campagne de voordelen van autodelen (gemakkelijk, voordelig en duurzaam) onder de aandacht bij een breder publiek. De campagne is vanaf nu tot medio december door het gehele land te zien en horen, bijvoorbeeld via radio, abri’s en social media.
Start met een kick-off op Utrecht Centraal
De campagne is door Lot van Hooijdonk (wethouder gemeente Utrecht) en Jan-Bert Dijkstra (directeur programma Mobiliteit en Gebieden bij Min IenW) afgetrapt in de ‘Deelauto showroom’ op station Utrecht Centraal. In deze pop-up showroom kunnen reizigers verschillende deelauto’s bekijken, vragen stellen aan het promoteam en draaien aan het prijzenrad voor kortingscodes.
Â
De campagnematerialen zijn beschikbaar voor overheden
Wil je de campagne in jouw gemeente/regio ondersteunen? Dat kan! De campagnematerialen zijn voor alle overheden te gebruiken en beschikbaar in open, rechtenvrije bestanden. Zo kan je zelf de campagne op maat maken, bijvoorbeeld met een eigen logo en URL.
Je vindt de volledige campagnetoolkit via deze pagina.
Â
Reacties